Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej på 18 somrar. Bor i Jönåker och går första året på Gymnasiet - handel. Mitt liv har haft både nedgångar och uppgångar som alla gjort mig till den person jag är idag. Ni kommer att kunna följa mig i alla min äventyr i livet. Min passion och det jag brinner för är att rida/hästarna, skriva dikter - kanske ni får några smakprov - min Pojkvän Daniel och självklart alla mina underbara vänner. Självkart kommer ja blogga en hel del om min träning :) kampen om att gå ner 20 kg till sommaren

måndag 27 februari 2012

Ville skriva lite

Känner mig stark, allt som hänt har gjort mig så stark och till den jag är i dag, göm dig inte ta ut dina känslor och lev livet, glöm alla hemska saker som hänt i ditt liv.
kolla framåt titta inte bakåt, och tänk på att de finns bara en som du , och du är värdefull för den du är. ingen kan ta din plats på jorden.....


om du gömmer dig inte pratar ut, bara sitter för dig själv du kommer hamna i en tråkig situation, Dom flesta hamnar i depressioner de är inte roligt ja vet hur de här har haft en enormt svår uppväxt med massor med olika känslor, skilsmässa kompis som död och massor mer, har inte kvar en ända vän av ett val jag gjorde för några år sen. 


Stör mig på folk som säger att dom har panik ångest dom flesta vet inte vad de är. jag har haft de flera gånger 
de känns som man svävar rummet blir mindre och större, du kall svetast fast du är jätte varm och känns som ett element.  du vet ej vart du ska ta vägen, 


men ja ska säga en sak av att ta tabletter förändrar ingenting prova vara utan tabletter ca 1 månad du mår så sjukt mycket bättre, och gör något roligt


jag har kunnat hanterat mina självmordtankar, ni kanske tycker ja låter helt dum i huvudet. men de är så 
ja vet mamma bryr sig pappa och mina syskon och självklart min underbara pojkvän men när tiden kommer då har man inget annat i huvudet en att ta livet, ja har plågat mig själv och skärt mig och gjort dumma saker, men jag hanterar de oftast, något ja inte kan hantera är att mista den man älskar som mest. 

men när tankarna kommer tar ja min cyckel eller mina ben och går ut och fotar oftast till vattnet, tycker de är kul 
du mår mycket bättre skriv av dig skriv texter dikter rita gör vad som helst som är bra dagbok eller något 
defenitivt gör något du tycker är kul... 

jag kämpar ja tittar framåt och inte bakåt. om ja tittar bakåt kommer jag hamna i samma skit igen och de vill ja inte ja kämpar för min familj  min famtid, och min hälsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar