Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej på 18 somrar. Bor i Jönåker och går första året på Gymnasiet - handel. Mitt liv har haft både nedgångar och uppgångar som alla gjort mig till den person jag är idag. Ni kommer att kunna följa mig i alla min äventyr i livet. Min passion och det jag brinner för är att rida/hästarna, skriva dikter - kanske ni får några smakprov - min Pojkvän Daniel och självklart alla mina underbara vänner. Självkart kommer ja blogga en hel del om min träning :) kampen om att gå ner 20 kg till sommaren

fredag 23 december 2011

Dag 5 vad är kärlek ?




Kärlek är tillit. Att veta att den man är med hellre skulle hugga av sig armen än vara otrogen. Att h*n aldrig skulle såra en. Att man kan berätta allt för varandra.
Kärlek är passion. När man bara kan titta på varandra och känna att man måste kyssas, nu! När man kommer på sig själv med att tänka – fan vad h*n är snygg! Och när det är så mycket känslor att man bråkar ibland. För motsatsen till kärlek är inte bråk, det är likgiltighet.
Kärlek är vänskap. Att kunna skratta, gråta, dansa, äta, festa, mysa, läsa och dricka te ihop. Att kunna umgås. Att må bra av varandra. Att kunna få den andre på gott humör.
Kärlek är också längtan, lite svartsjuka, drömmar och pirr i kroppen. Det är fjärilar i magen, händer, lyckorus och bubblor.
Kärlek är också när man inte kan leva utan personen, den kan precis har gått men du saknar h*n ändå. du ska kunna leva med den och inte känna dej ledsen eller ha ångest över de du gör . du har hittat kärleken om den gör dig lycklig och att du mår riktigt bra med h*n. 

Det är väldigt svårt att beskriva ordet kärlek, men de här är de jag tror 

men det behöver inte bara handla om kärlek till den man Älskar som är sin flickvän/pojkvän man eller hustru, de kan också vara kärlek inom släkten och själv klart den kärlek till sina barn. men är svårt och beskriva den kärleken . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar